sábado, 23 de mayo de 2009

3. Seguiment i evolució de la webquest


Juntament amb les meves companyes he estat treballant a la nostra webquest “Un diari de viatge”, destinada a alumnes de secundària i amb la intenció de submergir-los en la realitat intercultural que els envolta.

Aspectes conceptuals de la PAC més rellevants i dificultats trobades:
Ens hem adonat de que la webquest permet que l'alumne elabori el seu propi coneixement al mateix temps que duu a terme l'activitat. L'alumne navega per la web amb una tasca en ment on l'objectiu és que empri el seu temps de la forma més eficaç, utilitzant i transformant la informació i no cercant-la. A més, les Web Quest, cada vegada són més utilitzades com a recurs didàctic dels professors, ja que permeten el desenvolupament d'habilitats de maneig d'informació i el desenvolupament de competències relacionades amb la societat de la informació.
Aquest recurs l’hem utilitzat amb la intenció d’aprofundir en el concepte de cultura i, posteriorment, en el de diversitat. A més, volem que l’alumnat comprengui en què consisteix el nou valor de la diferència que es pot trobar a la seva aula i en el seu entorn més directe. Aquest alumnat ha de ser capaç de desenvolupar la construcció d'una realitat comuna de convivència i modificar les pròpies actituds respecte a la diversitat cultural. Per tant, el nostre objectiu és que l’alumnat pugui reflexionar i ser crític amb el concepte d’etnocentrisme, sense voler imposar els propis valors per tal de comprendre els altres.
Pel que fa a les dificultats que ens hem trobat, totes coincidim en que arrencar la PAC amb la pluja d’idees i a més, reflectir els conceptes teòrics de l’assignatura en la nostra webquest no ha estat feina gens fàcil. També, l’adaptació a l’ús d’aquest recurs ha costat una mica, bàsicament tecnològicament: problemes a l’hora d’ adjuntar imatges, crear links, etc. Finalment, un altre aspecte que no ha estat senzill ha estat el d’administrar correctament el temps del qual disposàvem ja que cap de nosaltres havia realitzat una webquest abans. Per això, vam decidir fer un munt d’esborranys en word abans de començar la feina online.

Expectatives sobre la PAC:
Com ja he esmentat anteriorment, el nostre objectiu és que la nostra webquest sigui aprofitada per alumnes de secundària. Pretenem que es produeixi un canvi conceptual en ells i que, a partir de la realització de les diverses activitats, es dugui a terme un treball d’argumentació i reflexió on es necessiti una negociació entre les parts per poder arribar un consens.
A més, volem que sigui una eina/mitjà més pel professorat que desitja treballar amb el seu alumnat conceptes com l’etnocentrisme, la cultura, la interculturalitat, etc. Per tant, es tracta d’una webquest destinada no solament a l’alumnat, sinó també als docents que desitgin transmetre certs valors i actituds positius als seus alumnes vers les diferents cultures i el respecte que ha de tenir a aquestes.

Valoració del treball en grup:
El treball en grup considero que ha estat molt productiu. Tot i que, en un primer moment ens va costar arrencar, hem acabat fent una bona feina. A partir de l’intercanvi d’opinions, inquietuds i idees s’ha produït un aprenentatge significatiu en nosaltres que ens ha permès enriquir i completar aquells coneixements previs dels quals partíem. Juntes no solament hem construït una webquest sinó que també el propi aprenentatge. Hem hagut de posar-nos d’acord en gran quantitat de decisions a prendre i el més important és el respecte que ens hem tingut valorant les opinions de les altres. Així doncs, hem acabat treballant i posant en pràctica aspectes que pretenem que apliquin els alumnes que accediran a la nostra webquest.

No hay comentarios:

Publicar un comentario